Samarbejdspartnere med store ambitioner

Kähler Design og ARoS fortsætter i 2017 det tætte partnerskab, der har eksisteret siden januar 2016, hvor Kähler Design blev hovedsponsor for museet. For de to parter drejer samarbejdet sig i høj grad om at tænke og handle stort og om sammen at udvikle nye kulturelle aktiviteter.

- Det er helt naturligt for os at samarbejde med Kähler. Vi har det tilfælles, at vi står stærkt nationalt og i norden, og samtidig har vi et bredt internationalt perspektiv. Der skal være noget mere i det end et klassisk sponsorat.  Vi skal også kunne dele viden, udfordre og skubbe til hinanden. Denne måde at tænke sponsorater på er fremtiden, siger museumsdirektør Erlend G. Høyersten, ARoS

Samarbejdet mellem ARoS og Kähler Design har allerede i 2016 budt på flere unikke events, og i 2017 slår parterne dørene op for en række såkaldte samtalesaloner med tidligere tv-vært Ane Cortzen som facilitator. Arrangementerne kommer til at foregå på ARoS, hvor både museumsdirektør Erlend G. Høyersten og ejer af Kähler Frantz Longhi medvirker sammen med en række gæster.

Programmet for salonerne er endnu ikke fastlagt, men samtalerne kommer til at tage udgangspunkt i samfundsrelevante emner, hvoraf et af dem naturligvis handler om at tænke og handle stort.

Kähler og Kunsten

Det er en del af Kähler Designs strategi at være en aktiv og stærk støtte for moderne kunst og kultur i Danmark. Siden grundlæggelsen i 1839 har virksomheden haft en tæt tilknytning til kunst via tætte samarbejder med etablerede kunstnere og uprøvede talenter. Mange kendte navne har gennem tiden haft deres gang i virksomheden - lige fra historiske ikoner som P.S. Krøyer, H.A. Brendekilde og L.A. Ring til nogle af nutidens største talenter som Cecilie Manz, Anders Arhøj og Louise Campbell.

- Det er en stor glæde for os at samarbejde med ARoS. I 2017 vil vi afholde en masse spændende og innovative aktiviteter for kulturinteresserede i alle aldre. Blandt andet glæder jeg mig til - sammen med Erlend – at byde indenfor på ARoS til fire underholdende samtalesaloner, hvor vi sammen med Kählers kulturchef Ane Cortzen inviterer gæster på scenen og taler dagens emne grundigt igennem. Både ARoS og Kähler har store ambitioner - nationalt og internationalt - og det er en fornøjelse sammen at udfordre og udforske emner som kunst og vækst i et lokalt og internationalt perspektiv, siger Frantz Longhi, ejer af Kähler Design.