ARoS fik overskud i 2016

Årsregnskab for 2016 er gjort op. Resultatet viser et overskud og tegner samtidig et solidt billede af, at ARoS er på rette kurs i forhold til museets Visionsplan 2020

Bestyrelsen for ARoS har onsdag den 17. maj 2017 godkendt årsregnskabet for 2016. Foruden det rekordhøje besøgstal for 2016, hvor 835.606 besøgte ARoS, så er det tredje år i træk, at museet leverer overskud under museumsdirektør Erlend G. Høyersten.

- Årsregnskabet for 2016 fortæller os i høj grad, at ARoS er på rette kurs, og det økonomiske resultat er yderst tilfredsstillende. 2016 har budt på et stærkt udstillingsprogram med store nationale og internationale kunstnere. Såvel ledelsen som den enkelte medarbejder har gjort et stort og godt stykke arbejde, siger Carsten Fode, bestyrelsesformand for ARoS.

Visionsplan 2020 godt på vej

I oktober 2016 åbnede ARoS Public – et 1900 kvadratmeter stort formidlingscenter på museets niveau 3. Åbningen markerede ikke kun en helt ny måde at tænke kunstformidling på. Den var også et centralt skridt i ARoS’ Visionsplan 2020.

- I 2016 åbnede vi ARoS Public og tog dermed et vigtigt skridt i forhold til vores Visionsplan 2020. Det næste skridt er ARoS Triennial, som bliver realiseret, når anden og tredje del af udstillingen åbner i byrummet og langs kysten syd for byen i juni. Sidste trin i visionsplanen er udbygningsprojektet The Next Level, som vi også er godt på vej med, siger museumsdirektør Erlend G. Høyersten, ARoS.

Læs hele ARoS’ årsberetning for 2016