ARoS kunne fylde regnbuen over 6.000 gange i 2017

Den første ARoS Triennial, næsten en million gæster på museet og et øget internationalt fokus. Dette er nogle af hovedpunkterne fra ARoS’ årsregnskab.

Tirsdag den 15. maj 2018 godkendte bestyrelsen for ARoS regnskabet for 2017. Resultatet viser blandt andet en stigning af udenlandske gæster samt af børn og unge. I alt besøgte 980.909 mennesker ARoS i løbet af 2017, hvilket er nok til at fylde Your rainbow panorama 6.539 gange.

- Både ledelsen og den enkelte medarbejder på ARoS har gjort en stor indsats i 2017. Museets investering i internationale samarbejder og det stærke udstillingsprogram har været med til at give et meget tilfredsstillende årsregnskab, siger Carsten Fode, bestyrelsesformand for ARoS.

EN MILEPÆL I VISIONSPLAN 2020

I oktober 2016 åbnede ARoS Public – et 1900 kvadratmeter stort formidlingscenter og det første skridt i ARoS’ Visionsplan 2020. I 2017 fortsatte ARoS realiseringen med åbningen af den første ARoS Triennial The Garden – End of Times, Beginning of Times. Triennalen fik stor international opmærksom, blev besøgt af over 860.000 mennesker og modtog desuden en Global Fine Art Award i kategorien Best Public Art / Exhibition or Installation.

- Vi er rigtig godt på vej i forhold til vores Visionsplan 2020. Noget af det, der har karakteriseret 2017, er ARoS Triennial og samarbejdet med Tate London om udstillingen Bacon, Freud, and the London Painters. Med besøgstallene for ARoS Triennial i byrummet og langs kysten, havde over halvanden million en ARoS-oplevelse i 2017. Det er vi meget stolte af, siger direktør ARoS, Erlend G. Høyersten, ARoS.

Læs hele ARoS’ årsberetning for 2017 her