LUKKET I DAG

Christa Malfoy _Lucia 2015Christa Malfoy _02

Luciaoptog på ARoS

Oplev ARoS’ spektakulære Luciaoptog når 50 børn og unge synger julen ind fra Your rainbow panorama tirsdag den 13. december

Igen i år kan hele Aarhus opleve det flotte Luciaoptog, der syngende bevæger sig fra museets nye formidlingscenter ARoS Public (niveau 3) og op igennem bygningen for at ende på toppen af ARoS i Your rainbow panorama. I år deltager 50 børn og unge i alderen 8 til 15 år, og opbakningen har været overvældende. Allerede dagen efter museet åbnede for tilmeldingerne, var alle pladser optaget.

Dagen indledes med en workshop, hvor deltagerne får en sjov og lærerig oplevelse i selskab med en professionel sanger. Formålet med workshoppen er at få alle til at føle sig hjemme på det store museum, så de er trygge, når det for alvor går løs med Luciaoptoget sidst på eftermiddagen.

Klokken 16.30 bæres lyset frem. Ruten går fra ARoS Public (niveau 3), videre op til Art Café (niveau 4) og op ad vindeltrappen til niveau 8. Herfra bevæger optoget sig videre op til Olafur Elissaons Your rainbow panorama, hvor det kan nydes fra tagterrassen og fra gadeplan. Til slut synges hele Luciasangen på gangbroen over det åbne rum på niveau 8.

Pressen kan få adgang til Your rainbow panorama under optoget, mens publikum henvises til tagterrassen.

Spørgsmål før eller under selve arrangementet kan stiles til:

Formidlingsudvikler Børn og Unge, Anne Mette Høncke, Mobil: 2888 4470

FOR YDERLIGERE INFORMATION