Kähler ny hovedsponsor for ARoS

Kähler Design indgår hovedsponsoraftale med ARoS. Dette sker som en del af Kähler Designs strategi om at være en aktiv og stærk støtte for moderne kunst og kultur i Danmark. Begge parter har store forventninger til samarbejdet.

Kähler, kunsten og Hammershøi

Siden Kählers grundlæggelse i 1839 har virksomheden haft en tæt tilknytning til kunstens verden via tætte og innovative samarbejder med både etablerede kunstnere og uprøvede talenter. Mange kendte navne har gennem tiden haft deres gang i virksomheden - lige fra historiske ikoner som P.S. Krøyer, H.A. Brendekilde og L.A. Ring til nogle af nutidens største talenter som Cecilie Manz, Anders Arhøj og Louise Campbell.

En af de største og mest betydningsfulde kunstnere for Kähler er Svend Hammershøi, som i over 40 år arbejdede som kunstnerisk leder og keramiker på værkstedet i Næstved. Hans meget berømte bror, er den verdenskendte kunstmaler Vilhelm Hammershøi, som især er kendt for sine malerier af interiør og af sin kone Ida. Han blev uddannet ved Det Kongelige Danske Kunstakademi i 1884 og var elev af skagensmaleren P.S. Krøyer Flere af Vilhelm Hammershøis værker er repræsenteret i ARoS’ samling.

”Hos Kähler har vi en ambition om at blive et af verdens mest nyskabende keramik-brand, og vi er derfor meget stolte af at etablere dette partnerskab med ARoS, som jeg anser for værende en af de mest ambitiøse og innovative kulturinstitutioner i Danmark. Kähler og kunsten har altid været tæt forbundet, og jeg mener derfor, at det er en af vores fornemste opgaver at formidle både kunst og kultur på en måde, hvor alle kan være med. Jeg glæder mig over, at vi kan præsentere en masse indholdsrige aktiviteter for hele familien, som gerne skal bringe historie og fremtid sammen gennem sanselige og innovative oplevelser både på og uden for ARoS,” siger Frantz Longhi, ejer af Kähler Design.

En fælles vision

I løbet af 2016 lanceres en lang række attraktive og eksklusive muligheder og events for Kähler og ARoS’ brugere og følgere. Aktiviteterne offentligøres løbende via blandt andet nyhedsbreve og på sociale medier.

”Vi er meget glade for, at vi kan præsentere Kähler som ARoS’ nye hovedsponsor. Vi forventer os meget af samarbejdet, og vi er sikre på, at vi får stor glæde af hinanden. Vi har begge en vision om at blive blandt verdens førende inden for henholdsvis kunstmuseer og keramik. For os er partnerskabet både en økonomisk indsprøjtning og en enestående mulighed for at få en markant samarbejdspartner, der deler vores vision”, siger museumsdirektør Erlend G. Høyersten, ARoS.

For yderligere information vedr. Kähler Design, kontakt venligst Jesper Holst Schmidt, CEO hos Kähler Design på +45 23466442 eller via e-mail på jhs@kahlerdesign.com // For yderligere information vedr. ARoS kontakt venligst Anne Riis, presseansvarlig hos ARoS på +45 25357444 eller ari@aros.dk

Erlend G. Høyerten og Frantz Longhi

Erlend G. Høyersten og Frantz Longhi

Hammershøi Vase