ARoS FIK OMSÆTNINGSREKORD I 2015

Det højeste besøgstal nogensinde, anmelderroste udstillinger og omsætningsrekord. Dette er overskrifterne i ARoS’ årsregnskab for 2015.

Bestyrelsen for ARoS har i dag fredag den 13. maj 2016 godkendt årsregnskabet for 2015. Resultatet viser et overskud.

”Det er andet år i træk, at ARoS leverer overskud under museumsdirektør Erlend G. Høyersten, og det økonomiske resultat for 2015 er meget tilfredsstillende. Der er arbejdet hårdt med kulturen i organisationen og med at skabe et udstillingsprogram, der har bred appel og relevans. Både ledelsen og medarbejderne på ARoS har udført et stort stykke arbejde, og resultatet af dette kan nu tydeligt ses i årsregnskabet, ” siger Carsten Fode, bestyrelsesformand for ARoS.

REKORDHØJT BESØGSTAL OG ANMELDERROSTE UDSTILLINGER

Besøgstallet for 2015 slog den tidligere rekord fra 2013. I alt 816.468 gæstede bygningen, og 569.324 indløste billet for at se anmelderroste udstillinger som MONET – LOST IN TRANSLATION, A NEW DYNASTY – CREATED IN CHINA og ny nordisk kunst i udstillingsrækken ARoS FOCUS//NEW NORDIC.

”Vi er meget stolte af det høje besøgstal og af de mange positive tilbagemeldinger fra vores publikum og fra medier i både ind- og udland. Vi er på rette spor i forhold til vores Visionsplan 2020, og foran os ligger en spændende periode, hvor vi blandt andet åbner et helt nyt formidlingscenter på 1900 m2, der er støttet af Nordea-fonden med 26,5 millioner kroner,” siger museumsdirektør Erlend G. Høyersten, ARoS.

Læs hele ARoS’ årsberetning for 2015

For yderligere kommentarer: