Punkrock-band giver gratis koncert på aros

Kan et rendyrket punkrock-band give koncert på et moderne kunstmuseum? Svaret er JA, og beviset kan både ses og høres lørdag den 28. februar klokken 17.00, hvor Fonden VoxHall og ARoS præsenterer det skelsættende danske band Iceage. Koncerten finder sted på niveau 4 (Gaden) på ARoS og er en gratis eftermiddagskoncert forud for bandets koncert på spillestedet Atlas senere samme aften.

Der er lagt op til en eksklusiv musikalsk oplevelse i kontrasternes skær, når den smukke moderne arkitektur møder bandet med de punkæstetiske rødder. Koncerten er i god tråd med ARoS’ vision om at åbne museet for oplevelse, indsigt og refleksion og understøtter samtidig ønsket om at slå sig fast i rollen som game changer og first-mover.

Det giver dermed rigtig god mening, at Iceage og ARoS mødes og spejler sig i hinanden på et tidspunkt, hvor museet normalt er lukket.

OM ICEAGE

Iceage blev dannet i 2008 i København af Elias Bender Rønnenfelt, Johan Surrballe Wieth, Jakob Tvilling Pless og Dan Kjær Nielsen. På daværende tidspunkt var deres gennemsnitalder blot 17 år.

Bandet udgav i 2009 en selvbetitlet ep, og i starten af 2011 fulgte debutalbummet “New Brigade”, der lagde et samlet anmelderkorps ned og endda sikrede betydeligt hul igennem til USA - et gennembrud, der er bygget videre på i de mellemliggende år.

Siden scorede gruppen en pladekontrakt med det hæderkronede engelsk/amerikanske pladeselskab Matador Records, der således stod bag udgivelsen af “You’re Nothing”, der udkom i starten af 2013 og ganske som debutalbummet blev en massiv succes.

Sideløbende med udgivelsen af de første plader spillede bandet et væld af koncerter i ind- og udland og sikrede sig i den forbindelse status som et ekstremt nærværende liveband - et ry, rygte og renommé, der også holder i dag.

I oktober 2014 udkom det tredje album, “Plowing Into The Field Of Love”, der med sit eksperimenterende format står for en betragtelig udvikling af bandets udtryk, og som traditionen tro gjorde betydeligt indtryk på anmeldere i både ind- og udland.

FAKTA OM KONCERTEN

Sted: ARoS Aarhus Kunstmuseum, niveau 4 (Gaden)

Tid: Lørdag den 28. februar klokken 17.00

Fri entré