A.P. Møller Fonden donerer 1.954.000 kr. til Sculpture by the Sea

GENERØS STØTTE FRA A.P. MØLLER OG HUSTRU CHASTINE MC-KINNEY MØLLERS FOND TIL ALMENE FORMAAL ER MED TIL AT SIKRE OPLEVELSER AF VERDENSKUNST PÅ SOMMERENS INTERNATIONALE SKULPTURUDSTILLING l AARHUS

Realiseringen af årets ambitiøse internationale kunstprojekt kræver både en betydelig lokal, regional og national opbakning. Sculpture by the Sea Aarhus er derfor meget stolte af og taknemmelige for at A.P. Møller Fonden nu også støtter byens populære udstilling og med sit bidrag sikrer realiseringen af projektets markante værker.

Aarhus' borgmester Jacob Bundsgaard glæder sig:

"Jeg er utrolig glad for og også stolt over, at A.P. Møller Fonden har valgt at støtte Sculpture by the Sea Aarhus. Der er tale om en fantastisk opbakning til en af byens helt store satsninger, og fonden er med til at sikre at vi igen kan lave en udstilling, der med sin mangfoldighed af kunstneriske oplevelser byder på sanserige, udfordrende og nytænkende værker til glæde for alle byens borgere og gæster fra nær og fjern."

På de tre forudgående Sculpture by the Sea udstillinger nåede besøgstallet over anslået en halv million gæster, samt flere besøg fra Kongehuset. Vi glæder os til i sommer igen at kunne byde velkommen til hundredetusindevis af gæster.

Udover fra A.P. Møller Fonden nyder Sculpture by the Sea Aarhus en bred opbakning fra mange virksomheder, fonde og samarbejdspartnere. Læs mere om udstillingens øvrige bidragsydere på www.sculpturebythesea.dk

Yderligere info:

Landets største internationale udendørs kunstudstilling Sculpture by the Sea Aarhus finder sted hvert andet år på strækningen fra

Tangkrogen til Ballehage. Fra d. S. juni til den S. juli 2015 kan alle opleve 57 skulpturer, skabt af kunstnere fra 24 forskellige lande i samspil med skoven og stranden ved Aarhusbugten. På Helnan Marselis Hotel kan man opleve endnu flere, men mindre værker på Sculpture Inside.

Udstillingen er gratis og åben døgnet rundt.

HKH Kronprins Frederik og HKH Kronprinsesse Mary er protektorer for Sculpture by the Sea Aarhus.

Udstillingen produceres af Aarhus Kommune & ARoS Aarhus Kunstmuseum.

Yderligere information:

Udstillingsleder Karen Louise Juhl Christensen